Opus Suite pro železniční a dopravní sektor – strategické plánování a optimalizace provozu

Typické situace, kde Opus Suite pomáhá
Plánování životního cyklu dopravních prostředků
Pomocí Opus Suite mohou dopravní podniky a správci dopravních cest provádět detailní plánování životního cyklu vozidel a infrastruktury. Díky LCC analýze a logistické analýze získají podklady pro investice a snížení celkových provozních nákladů (TCO).

Optimalizace údržby a náhradních dílů
Systecon Opus Suite umožňuje optimalizovat údržbu a zásoby náhradních dílů pro železniční a dopravní systémy. Výsledkem je vyšší provozní dostupnost, lepší plánování servisu a úspora nákladů díky data-driven asset managementu.

Simulace provozních scénářů a rozhodovací podpora
Při zavádění nových tratí či modernizaci vozového parku poskytuje Opus Suite přesné simulační modelování pro strategické plánování. Umožňuje RAMS analýzy a podporuje rychlé a efektivní rozhodování v dopravních projektech.

Reálné výsledky, měřitelné úspory, konkrétní rozhodnutí
Zvýšení efektivity veřejné dopravy
Opus Suite byl použit pro LCC analýzu při zavádění plně automatizovaného provozu metra ve Stockholmu. Pomocí rozhodovací podpory založené na datech analyzoval různé varianty zabezpečení nástupišť a identifikoval nejefektivnější řešení z hlediska nákladové optimalizace a bezpečnosti provozu. Socio-ekonomické úspory byly odhadnuty ve výši až 300 milionů SEK ročně, včetně snížení počtu nehod a omezení výpadků provozu.

Optimalizace dostupnosti náhradních dílů v železniční dopravě
Opus Suite byl použit ke kapacitní analýze dep a optimalizaci náhradních dílů ve veřejné železniční dopravě v příměstské síti Stockholmu. Díky simulačnímu modelování pro strategické plánování bylo možné přesně určit, kdy a jak upravit infrastrukturu, aby byla zajištěna vysoká dostupnost vozidel bez provozních omezení. Nástroj OPUS10 navíc pomohl optimalizovat skladové zásoby náhradních dílů a snížit celkové náklady životního cyklu (LCC).

Analýza kapacit tramvajových dep
Opus Suite – nástroj SIMLOX – byl využit k analýze kapacity tramvajových dep ve Stockholmu. Pomocí simulace provozních scénářů byly vyhodnoceny dopady údržby, poruch a rozšíření tratě na dostupnost vozidel v následujících 25 letech. Díky tomuto data-driven plánování údržby získala organizace přehled o klíčových faktorech ovlivňujících budoucí provoz a mohla strategicky optimalizovat infrastrukturu dep.

Chcete se rozhodovat podle dat, nikoliv na základě dojmů?
